Kul med nyheter! Tack vare kundernas önskemål får jag upp ögonen för många nya växter – nya åtminstone för mig. Som taggfria krusbär, revfria jordgubbar och nu petunian som är som en natthimmel med stjärnor och något stjärnfall här och var. Finns stora plantor från 65 kr och stora amplar för 175 kr. Kombineras gärna med vit Bacopa, snöflinga, som nu finns för bara 35 kr, rosa och blå brukar vi också ta hem.

Karamellfärgad Millon Bells var poppis ifjol så den finns också för alla som har svårt att välja färg. I krukan finns både gul , röd och blå! Fjolårets fina kaskadpelargoner är efterfrågade, och står nu i växthuset i väntan på lite sol och värme. Några Calliope Dark Red, även kallad kärlekspelargon på grund av den mörkröda sammetsaktiga färgen står också och väntar på sin nya ägare.


Idag la jag märke till pelarasparna, Populus tremula ´Erecta´ utanför gymmet. Faktiskt väldigt vackra blad när de slår ut. Pelarasp är väl i vanliga fall inte något man fascineras av, men just idag var den aktuell då vi nyss levererat 60! sådana träd till en person som behöver en plantering mot en trafikerad väg. Med en meters avstånd kommer de att växa ihop och suga upp både ljud och avgaser. Blad är bra på att mildra ljud och just pelaraspen tål stadsmiljö och luftföroreningar bra. Nu är det här ute på landet, men ändå en ganska hårt trafikerad väg.