Tänk vad frusen man är när den första kylan kommer på höstarna! Som tur är har man hunnit vänja sig innan det blir minus 25, eller tro om det blir ännu kallare – en vargavinter kanske – efter denna tropiska sommar. Nu känns det roligt att fixa fint inomhus i vårt året-runt-hus. På rea hittade jag ett gulligt fat som jag har fyllt med krukväxterna plättar i luften och hortensia.
Blommorna fick stå kvar i sin krukor som jag dolde med mossa och en fin pumpa. Dekorationsgrus i matchande färger och så lite glans med bonsaitråd i mjuka böjar. Ovanligt romantiskt stil för att vara mig, men fatet fick sätta stilen. Hortensians runda blombollar, plättarnas små rundlar, en rund pumpa och mjuka böjar på bonsaitråden förstärker fatets form. Att sedan hortensia inte gillar att bli glömd är en annan femma. Efter en långhelg i sommarstugan slokar den så jag får skaffa en ersättning. Pover Ramels visa har rätt: Underbart är kort, alldeles för kort. Och sommarn också. Ha en skön höst!



